KONFLIKTMÆGLING

Hvornår kan der være brug for konfliktmægling?

Konfliktmægling kan være en god løsning hvis alle forsøg på at bringe konflikten til ophør er forgæves. Når der skal hjælp til.

Hvilke emner kan man behandle?

Hvis en konflikt ikke kan løses på almindelig vis og den påvirker den ene eller begge parter i konflikten, så er det vigtigt at få det håndteret.

Derudover er emnet mere eller mindre underordnet. Hvis du er i tvivl, så kontakt mig og spørg - i fællesskab kan vi finde en løsning på, hvordan konflikten bedst håndteres.

Hvordan foregår en konfliktmægling?

Ved en konflikt mellem to individer vil jeg, inden den egentlige mægling går i gang, få en kort intro til, hvad konflikten drejer sig om. Derefter afholder jeg formøder med hver enkelt part.

Formålet med formøderne er dels at parterne kan fortælle mig deres historie og dels at give mig e indblik i hvordan jeg bør tilrettelægge selve mæglingen.

Selve mæglingen har fire faser:

  1. Fakta: Hvad skete der?

  2. Følelse: Hvad følte du mens det skete?

  3. Forsoning: Forskellig fra sag til sag

  4. Handling: Hvad aftaler vi?

En succesfuld mægling er en, hvor parterne selv finder frem til en løsning på deres konflikt, med hjælp fra en neutral mægler.

Hvis der er grupper involveret er det en lidt andet proces end hvis der er kun to involveret.

 

Kontakt mig evt. for at høre mere om mægling mellem grupper.

Video om konfliktmægling, Furesø Kommune 2012

Vil du vide mere?

I tvivl om, hvorvidt jeg kan hjælpe med en konfliktmægling du selv eller en du kender er involveret i?

Kontakt mig endelig til en uforpligtende samtale
.

Lær mere om konfliktmægling

Konfliktmægling er en del af den genoprettende praksis, som jeg er stor fortaler for og meget gerne kommer og deler ud af min viden om - f.eks. via et foredrag eller et kursus.

Kontakt mig for at finde ud af, hvad der bedst svarer til jeres behov.

 
 
 
 
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now